Jongen verbrand door warm water in de tuinslang – nu waarschuwt zijn moeder andere ouders over dit gevaar

Posted on

Een 9 maanden oude baby in Phoenix, Arizona, liep tweedegraads brandwonden op over meer dan 30 procent van zijn lichaam nadat zijn moeder besloot om hem dinsdag in een zwembad te koelen.

Nu waarschuwt de moeder andere ouders en spoort hen aan extreem voorzichtig te zijn bij het gebruik van de tuinslang op warme dagen.

Het was dinsdag heet in San Tan Valley. De temperatuur ging boven de 40 °C en Dominique Woodger besloot haar 9 maanden oude zoon in zijn kinderzwembad in de tuin af te koelen.

Ze plaatste de jongen in het zwembad. Toen begon ze het zwembad te vullen met behulp van hun tuinslang. Toen de jongen door de waterstraal werd geraakt, begon hij meteen te huilen.

“Ik dacht dat hij huilde omdat hij boos was … hij heeft er een hekel aan wanneer hij in zijn gezicht wordt gesproeid”, vertelde Dominique aan TV-station KNXV.

Maar ze besefte al snel dat iets veel ernstiger was. De huid van haar zoon was felrood en hij had blaren over de hele rechterkant van het lichaam, waar het water hem had geraakt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *